
Mentenanta Hardware
Reprezinta totalitatea activitatilor de intretinere si reparatii pentru echipamente de calcul (ex: calculatoare desktop, laptop, notebook, netbook , servere, imprimante locale/retea etc), echipamente de scanare/imprimare (imprimante, faxuri, scannere etc.) precum si a echipamentelor active/pasive de comunicatie (ex: switch, router, VPN, firewall / infrastructura retelistica: rack-uri, conectica, cabluri etc).
Aceste tipuri de activitati reprezinta acţiuni preventive pentru minimalizarea riscului de apariţie a eventualelor disfuncţionalităţi de natură hardware in cadrul unui sistem informatic si de comunicatii.
Serviciul de mentenanţă hardware include următoarele activitati:
- diagnosticare/inlocuire echipamente defecte
- instalare/configurare/testare functionala echipamente inlocuite;
- curăţare de praf/degresare (interior/exterior) echipamente de calcul si comunicatie
- verificarea/curăţarea modulelor componente echipamentelor de calcul si comunicatie (ex:module de memorie, contacte plăci extensie, ventilator procesor, ventilator sursă de alimentare, tastatură, mouse,
- monitor etc);
- verificare/curăţare /gresare/calibrare echipamente de imprimare/scanare;
Mentenanta Software
Reprezintă un set de activităţi ce implica operaţii si verificări programate , efectuate periodic, cu scopul menţinerii sistemului informatic si de comunicatii în parametrii optimi de funcţionare, performanţă si securitate. Serviciul de mentenanţă software include următoarele activitati:
- verificare update-uri pentru sistemul de operare;
- verificare update-uri pentru antivirus;
- verificare bună funcţionare acces internet;
- verificare bună funcţionare acces e-mail;
- verificare bună funcţionare acces reţea către aplicaţii / servere de fişiere;
- verificare bună funcţionare sistem de securitate (antivirus, firewall şi alte aplicaţii – antispyware, malware etc.)
- verificare bună funcţionare acces partajat la imprimante, fax, scanner;
- monitorizarea si diagnosticarea permanenta a echipamentelor