0724.236.133 / 0725.541.835 Str. CPT. CONSTANTIN MERIŞESCU Nr.39D, SECTOR 2 BUCURESTI

Yahoo, în anul nou: la zero de la erou. Cum se schimbă treaba odată cu Altaba

Jan
12
2017

Yahoo domina internetul la începutul anilor 2000 şi anul acesta va trece prin cea mai mare schimbare. Rămâne în loc şi o companie mai mică, sub un nume nou.

Anul trecut, operatorul telecom Verizon a cumpărat cu 4,8 miliarde de dolari ceea ce înseamnă Yahoo pe internet, de la servicii la aplicaţii. Rămân însă active care vor fi integrate într-o companie nouă, denumită „Altaba“. În ceea ce îi priveşte pe utilizatorii Mail sau Messenger, nimic nu se schimbă, nici măcar motorul de căutare. Deocamdată. Verizon va decide în următorii ani dacă vine cu modificări, dar baza de consumatori pe care o poate monetiza este destul de mare.

Achiziţia de către Verizon a fost convenită cu menţiunea că acţiunile Yahoo în divizia din Japonia şi în magazinul online Alibaba din China nu sunt incluse în pachet. Acum, noua companie care va controla acele acţiuni are 15% în Alibaba Group şi 35,5% în Yahoo Japonia (unde Softbank are 36,4%).

Noua companie nu are angajaţi, ci doar un consiliu de administraţie compus din cinci membri, iar din acesta nu vor face parte Marissa Mayer, actualul director executiv al Yahoo, şi David Filo, cofondatorul companiei. Celălalt cofondator este Jerry Yang. Mayer va fi în continuare director executiv Yahoo. Ea a fost recrutată în 2012, de la Google, pentru a reinventa Yahoo şi să transforme o companie în declin într-una competitivă şi capabilă să reziste în noua lume digitală.

În mandatul ei, Yahoo a relansat aplicaţii importante: Weather, pentru prognoze meteo, Flickr, o reţea socială dedicată pozelor, Mail, serviciul principal al companiei, şi Messenger, aplicaţia de chat populară la mijlocul anilor 2000. Tot Mayer a decis să lanseze Yahoo Tech, o platformă media dedicată tehnologiei, şi a cumpărat Tumblr, o reţea socială foarte populară în rândul tinerilor. Ultima achiziţie, de 1,1 miliarde de dolari, s-a dovedit un eşec şi Yahoo a trebuit să raporteze o pierdere de 482 milioane dolari din cauza asta.

Cum se va schimba Yahoo

Verizon este, din 2014, cel mai mare operator telecom din Statele Unite ale Americii. A încheiat de-a lungul timpului parteneriate exclusive cu diverşi producători de telefoane pentru a oferi înaintea altora noile modele. În ultimii ani a încercat însă o reprofilare şi o pregătire pentru noile cerinţe de pe piaţă, unde consumul de conţinut video este în creştere accelerată.

Yahoo, deşi e cunoscută drept companie cu servicii online, a pornit şi şi-a derulat activitatea ca trust media. Poate fi privită ca un hibrid între ceea ce este Google şi companii gigant din piaţa mass-media. Nu s-a adaptat însă la timp tendinţelor, în special noilor obiceiuri de consum de conţinut pe dispozitive mobile.

Verizon mai deţine din 2015 şi AOL, alt grup care, pe piaţa online din SUA, a fost puternic la finalul anilor ‘90 şi începutul anilor 2000. Yahoo şi AOL vor lucra împreună şi operatorul telecom speră să scoată din cele două banii consumaţi pe achiziţii (circa nouă miliarde de dolari) şi să-şi asigure un loc mai bun în lupta cu Facebook, Google, YouTube şi alţi furnizori de conţinut. AOL poate livra publicitate video foarte bine şi mai deţine în portofoliu site-urile „The Huffington Post“, „TechCrunch“ şi „Engadget“, ultimele două fiind populare pentru subiectele despre tehnologie.

„Yahoo este o companie care a schimbat lumea. Înainte de Yahoo, internetul era un proiect de cercetare finanţat de guvern. Yahoo l-a umanizat şi a popularizat servicii precum căutarea, mailul, accesul la informaţii în timp real şi multe altele. Acum, va continua să facă acelaşi lucru prin fuziunea sa cu Verizon şi AOL“, a declarat Marissa Mayer în 2016, după ce a fost anunţată oficial vânzarea către Verizon.

© Net-Conect.ro